TUNCELİDE TÜKETİCİLER HAKLI ÇIKIYOR!

21 Mart 2025

15-21 Mart Tüketiciyi Koruma Haftası kapsamında Tunceli’de bazı etkinliklere imza atılırken, 2024 yılı tüketici hakem heyeti kararlarında Tunceli de tüketicinin haklılık oranı Türkiye ortalamasının üzerinde seyrederek %56 oldu.
 
2023 Yılı bakanlık verilerine göre tüketici haklılık oranı ülke bazında %51 olurken Tunceli de 2024 yılında bu oran %56 oldu. 2024 yılında tüketici hakem heyetine yapılan başvurularda karar verme süresi en erken 1 ay olurken, maksimum süre ise 3(üç) ay oldu. Başvuruların ortalama cevaplanma süresinin ise 1.5 (bir buçuk) ay olduğu görüldü.
 
‘Tüketiciyi Bilinçlendirme’ çalışmaları hakkında değerlendirme yapan Kayahan TOPAL, 2024 yılında yapılan Tüketici Bilinçlendirme eğitimlerinin 2025 yılında da devam ettiğini belirterek “Ticaret İl Müdürlüğü olarak tüketicilerin bilinçlendirilmesi için Lise-Ortaokul ve  Aile Destek Merkezinde  tüketici bilinçlendirme eğitimleri verildiğini, farkındalık adına şehrin giriş ve çıkışlarına afişler asıldığını, valilik sosyal medya hesabından kısa tanıtım videosu yayınlandığını, 2024 yılı itibariyle Tunceli de ilk defa Tüketici Haftası kutlanmaya başlanıldığını” söyledi. Tüketicilerimizin mağduriyetlerini gidermek için 2025 yılında çıkacak olan kararlarda vatandaşlarımızın lehine çıkan karar sayısını artırmak ve mağduriyetlere çözüm getirmek için Tunceli Ticaret İl Müdürlüğünce çalışmalara devam ettiklerini söyleyen İl Müdürü Kayahan TOPAL, “Tüketicilere yaşanılan mağduriyetlerde haklarını aramaları için Tüketici Hakem Heyetlerine başvurmalarını” söyledi.