TUNCELİ TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ EKİM AYINDA;

21 Kasım 2025

“984 BİN TL UYUŞMAZLIK TUTARINI KARARA BAĞLADI”

Tunceli Ticaret İl Müdürlüğü Tüketici Hakem Heyeti tarafından Ekim ayına ilişkin başvuru, uyuşmazlık ve karar sonuçları kamuoyu ile paylaşıldı. Buna göre, ay boyunca heyete toplam 51 adet tüketici şikâyeti ulaştı. Başvuruların toplam uyuşmazlık tutarı 984 bin 453 TL olarak kayıtlara geçti.

SEKTÖREL BAŞVURU DAĞILIMI

Ekim ayında yapılan şikâyetlerin sektörlere göre dağılımı şu şekilde gerçekleşti:
Perakende ticaret: 36 başvuru,
Abonelik hizmetleri: 5 başvuru,
Diğer hizmetler: 3 başvuru,
Finansal hizmetler: 3 başvuru,
Ulaşım / sağlık / eğitim: 3 başvuru,
Turizm hizmetleri: 1 başvuru.
 
58 DOSYA KARARA BAĞLANDI

Tüketici Hakem Heyeti, Ekim ayında toplam 58 dosya hakkında karar verdi. Kararların dağılımında satıcı ve sağlayıcı lehine kararların daha fazla olduğu görülürken, rakamsal olarak:
Tüketici lehine: 18 karar,
Satıcı/sağlayıcı lehine (aleyhe): 38 karar,
Görevsizlik: 2 karar verildi.
 
“TÜKETİCİLERİMİZ E-DEVLET ÜZERİNDEN KOLAYCA BAŞVURU YAPABİLİR”

Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Tunceli Ticaret İl Müdürü Kayahan Topal, tüm başvuruların titizlikle incelendiğini vurgulayarak:
“Tüketicilerimizin haklarının korunması için çalışmalarımız aralıksız sürüyor. Vatandaşlarımız, Tüketici Hakem Heyeti başvurularını e-Devlet üzerinden son derece kolay bir şekilde gerçekleştirebilir ya da il müdürlüğümüze gelerek yüz yüze başvuru yapabilirler.” ifadelerini kullandı.

Tunceli Ticaret İl Müdürü ve aynı zamanda Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Kayahan Topal, açıklamasının devamında şunları söyledi:
“Tüketicilerimizin birçoğu aslında haklı olmalarına rağmen yanlış başvuru nedeniyle mağduriyet yaşayabiliyor. Bu nedenle tüketicilerin bilinçlenmesi ve mağduriyet yaşamaması adına Tunceli Valimiz Sayın Şefik Aygöl’ün talimatları doğrultusunda tüketici bilinçlendirme eğitimleri veriyoruz. Bu eğitimleri belirli aralıklarla şehrimizde sürdürmeye devam edeceğiz.” dedi.